lørdag 15. november 2008

snusetur og beriket miljø

ikke så mye jobb lage beriket miljø når man bor på gård : bare å åpne noen dører som vanligvis er stengt :





Endelig fint vær! Etter dagesvis med tåke eller regn var det flott med en solskinnsdag!! Jeg tok med meg fenris og fride på tur i skogen. Mesteparten av snøen er borte og stiene er fulle av søle og vann. -men disse to bryr seg ikke mye om søle så det gikk i hundre som vanlig innover skauen! Det var litt tæle noen steder, Fride tro nedi et hull i full fart og stute skikkelig kråke og landet i en søledam. - ristet litt på seg og løp videre. Ellers var det nok masse å snuse på i skauen, nesene var nedi mesteparten av tiden. Vi gikk også rundt på jordene i Karlsrud - dvs jeg gikk mens de to andre galopperte rundt som noen galninger. Dette er nok absolut favorittstedet til fenris, så han blir like yr hver gang vi kommer hit, og fride gjør alt for å holde følge. Jeg strødde noen godbiter på jordene et par ganger så de fikk seg noen snuse-jobb-pauser i all løpinga. Og ved hytta på karlsrudveien klatret de "stige" (4 trinn). Fride var oppe før jeg sa "opp" mens lilleulv syns det var litt vanskelig, men kom da opp han også.
Hjemme igjen tok vi for oss litt av leksa - beriket miljø ...





Ingen kommentarer: