fredag 28. november 2008

innkalling




Her en dag fikk jeg skikkelig prøvd ut innkallingen på fenris igjen.
Jeg skulle i Karlsrud og ta opp gjerde. Siden Karlsrud ligger avsides til og er ubebodd, er det et yndet sted for elg og rådyr. De har ofte gått og beitet på jordene når jeg har med hundene. Ikke noe problem, de viser litt interesse, men hvis de blir FOR interesserte, setter jeg de bare i bilen igjen (som forøvrig ikke er noen straff -men en klar belønning for fenris iallefall!)
Men denne dagen var det ikke rolig beitende dyr som var utfordringen.. Jeg så plutselig at Fenris sto i frys-stilling og lyttet. Siden jeg hørte en hakkespett lo jeg litt av han og sa "det er bare en fugl!" Men før jeg rakk fullføre så kom et rådyr i vill fart fra skogen og ut på jordet noen få meter fra oss. Vi skvatt vel like mye alle tre. og fenris var borte hos det før jeg rakk trekke pusten ;) - men likevel valgte han å komme på min (skjelvende) innkalling isteden for å sette etter dyret. Ganske moro! -og var litt glad jeg ikke hadde med alle tre denne dagen...
Fenris kommer jo alltid (hjemme iallefall, så moro få testet det i slike situasjoner og!), det er liksom aldri spørsmål om det. Fride kommer også, men ofte bare for å "si fra" at hun har viktige ting å drive med og ikke akter komme inn. Jexie kommer når det passer henne -heldigvis mye oftere enn før.
Skulle ønske Fenris kunne lære unga å komme litt fortere på innkalling også...

1 kommentar:

Kari-Anne Undlien sa...

Oi,oi! Det må jeg si var en DYKTIG Fenris :o)