lørdag 15. november 2008

Eggemoen






I går var jeg på Eggemoen med Fride. Jeg hadde "narret" Bente til å ta seg fri fra jobben og være med. Så hun og Bulle kom torsdagskvelden og overnattet. Fride og Bulle fikk leika masse og ble ganske så slitne, mens bente og jeg fikk skravla - en koselig kveld!

Været var ikke spesielt fint- tåke og litt regn. Og det var skøytebane de fleste steder! men på hundetrening ville vi uansett! Møtte de andre ved millitærleiren klokka elleve og kjørte videre inn. Vi var 7 med hund denne dagen (+ at camilla hadde med lille Silje også - som oppførte seg eksemplarisk - der ser man hva klikkertrening gjør ;) ..) - noen kjente fjes og noen nye for meg.

Bente og jeg la to godbitspor hver til hundene våre. Fride har ikke prøvd det så mye, så vi er fremdeles ikke så avanserte. Før vi gikk spor ,trente vi litt innkalling. Deretter en liten økt med sitt, dekk og stå. har såvidt begynt med stå under marsj inne, så prøvde såvidt litt på dette også. Fride syns det er helt greit både sitte og ligge i søla hu, så været var iallefall ingen hindring.

Jeg var veldig fornøyd med sporene hun gikk. Nesa nedi og uten å virre det minste begge gangene. -jeg ser at jeg kan legge godbitene sjeldnere og heller ha en bedre jackpot ved mål. Evt prøve "pannekake-spor".

Ellers ble det , som vanlig, grilling av pølser og koselig skravling! Så 3 timer gikk som vanlig unna.

Hjemme måtte jeg på musejakt.. Hadde besøk av mus i senga på natta (IKKE koselig!) -og kattene hadde enda ikke spist den. Stine og ei venninne hadde fått sluppet den (musa) ut i stua og var ganske forskrekka! - Og nå vet jeg faktisk ikke hvor musa er - i magen på Katrik og Bertine eller fortsatt under senga mi....

Ingen kommentarer: