tirsdag 26. februar 2008

mini-økter


Da var det full fart med rideskolen igjen. Ikke veldig heldige med føret på kursoppstarten, unga kunne nok heller tatt med skøyter enn rideklær... Jeg har jobbet på skolen både i går og idag , og som sagt begynte ridekursene igjen, så 30 unger har vært på plass fordelt på mandag og tirsdag. Hadde med Fride en tur i stallen ikveld, og de unga som ikke har ridd her i januar syns hun hadde vokst kjempe-mye!! Selv syns jeg hun fremdeles er helt mini, men klart hun har jo vokst mye siden hun lå og sov inni jakka mi på ridetimene..

Blitt knapt med ti, men en liten treningsøkt med apport ble det i går kveld. Og i dag terpet jeg på sitt og dekk under stimuluskontroll (med både komando og håndtegn). Begynner å få ganske raske dekker -og hun er flink til å rette seg opp hvis hun først legger seg på skinka. Varierte med litt håndtarget, dytte på skuffen-target og bite over apport innimellom sitt&dekk øktene.

Nå måtte jeg få med meg "dyrlegene" på tv. Fenris ble skikkelig ivrig da han hørte geitene og jeg fikk som vanlig nesten tårer i øynene av synet av geiter - savner Henriette veldig!! Og fenris hadde jo veldig mye moro med henne, så tydelig han husket lyden også. Det blir nok geit(er) igjen her med tiden. (kanskje et nytt klikker-trenings-prosjekt?..) :)

Ingen kommentarer: