tirsdag 12. februar 2008

kjøkkengulv-trening


kanskje inspirert av gårdsdagens sofa-trening.. Litt dårlig med tid idag også, og siden tiden da må utnyttes får man lage mat og trene hund samtidig. Da det i tillegg er fiskepudding på menyen er jo ikke Fride vond å be. I grunn er det greit trene hund både under måltider og matlaging syns jeg, da er jo maten allerede lett tilgjengelig. Fenris er flink til å legge seg så fort det lukter mat, dette har lønnet seg for han og som kjent gjentar de jo det som ofte lønner seg. Fride er også blitt temmelig god til dekk på kjøkkengulvet. Idag skulle jeg videreutvikle det litt. Målet var å kaste fiskebiter på gulvet forand henne uten at hun reiste seg. etterhvert økte jeg kravene, hun måtte se på meg hele tiden og fra forskjellige vinkler (godbit bak ryggen, meg bak ryggen med godbit forand labben osv.) Ble egentlig en ganske morsom liten økt -selv om det ikke var dette jeg hadde tankt øve på idag da. -og maten ble ikke svidd heller, så Martin og Stine kunne kose seg med en av favoritt-rettene sine..
I morra er det grunnferdighetskurs og "hold-fast"-trening på menyen.. kjenner jeg gruer meg litt..

Ingen kommentarer: