mandag 11. februar 2008

Grunnferdigheter



grunnferdighetsskjema (som vi fikk første dag på grunnferdighetskurset ) ligger forand meg. Ganske glissent.. Kanskje på tide begynne krysse av litt. Men hva er egentlig flyt? Stimuluskontroll er jo en ting - enten gjør bikkja det den får kommando om når den får kommando og ikke ellers (og da har man jo stimuluskontroll) -ellers har man det ikke.. Men flyt er det verre med..Jeg får holde meg til det jeg er "godt igang med " da :


* Fokus (forand fører, under marsj -tildels i utgangsstilling..)


* Targeting (musematte, håndtarget + påbegynt med stick og post-it lapp)


* Sitt ( forand fører, under marsj baklengs + påbegynt sitt på avstand)


* Bakpartskontroll (rygge inntil vegg rett & i vinkel + påbegynt uten vegg)


* Utgangsstilling - her vil jeg vel kalle det en mellomting av påbegynt og godt igang..


* Galopp mot fører - dette er vel den vi nærmest kommer flyt på!


* Fri ved fot - godt igang med gå å se opp når fører går baklengs og også (varierende) igang med når fører går rett frem , jobbet mye med forskjellige gangarter og underlag.


* Ligg (he he godt igang, men langt fra flyt!..)


* Stå (forand fører)


* Bli ( bli sittende)


* Doggie zen

så alt i alt er jeg ganske fornøyd så langt. Bare å håpe konsentrasjonen til Fride blir like lett å holde på fremover. Må være flink trene på forskjellige steder/situasjoner. Husker jo Fenris også var ganske flink som valp for så å bli vanskeligere få fokus (men selvfølgelig skyldes engod del av det kløen for hans del).

1 kommentar:

Camilla sa...

Gratulerer med ny blogg! Dette ser bra ut ;-)

Camilla