torsdag 23. oktober 2008

trening på Eggemoen

Aase og Zaffie
Linda og Lea (?)

mat må man ha ;)


Aase og Fluffy



Linda og Fenris





Zaffie- en søt og sjarmerende frøken!





Fride koste seg på eggemoen





Fenris , som møtte en navnbror for første gang







I går fikk jeg endelig til å dra på trening med hundene på Eggemoen. Været var bra -og jeg gledet meg skikkelig. Ved flystripa møtte jeg Aase -som det var veldig koselig å se igjen og Linda -som det var hyggelig bli kjent med!

Selv om vi bare var tre- hadde alle med seg to hunder, så det var mange nok 4-bente. Vi lot hundene leike og løpe rundt først mens vi gikk en tur innover moene. Fenris koste seg skikkelig -og kom godt utavdet med navnbror Fenris, Lindas rottweiler. jeg var litt spent for det er lenge siden han har truffet andre hannhunder (med unntak av Sofus), så det var moro at alle hundene gikk så bra overens.
Så ble det litt trening - flere korte økter. Jeg var fornøyd med hundene. Fenris klarte seg veldig bra - ikke noe stressing, bjeffing eller kløing! Og han husket gamle kunster -som feks rygginga som har ligget på hylla siden vi avsluttet klikkertrener-året. Moro!

Ellers ble det jo som vanlig GOD tid til både mat og skravling. Med grillpølser, sjokolade og gode hunde-samtaler går tiden veldig fort, så 4 timer forsvant på et blunk. Jeg kom hjem blid og fornøyd og hundene trøtte og slitne. fenris løp rett inn i buret og la seg langflat for å snorke med engang han kom hjem. Han kom ikke engang ut på kjøkkenet når jeg begynte å ordne der..



1 kommentar:

Aase sa...

Hei Lene!
Veldig koselig at du fikk mulighet til å bli med!
Utrolig fort som tiden går i godt selskap,-så jeg er enig i at 4 timer er nesten litt for lite når en skal møtes;-)
Vi snakkes forhåpentligvis snart!
mvh
Aase