fredag 23. januar 2009

trening i hundeklubben

I går dro Stine og jeg til Helgelandsmoen med Fride for å kikke litt på hva trenings-kveldene i Hønefoss hundeklubb gikk ut på. Etter en kjøretur litt hit og dit på området(...) fant vi da frem til en opplyst plass hvor vi traff noen fler med hund. Det var ikke så mange der (4 hunder + oss)
Instruktøren (som jeg hadde møtt før) var veldig hyggelig, og det virket jo de andre som trente også, men snakket ikke så mye med de. Noen trente på felles-dekk osv. Stine og jeg trente litt for oss selv. mest på innkalling, men også litt sitt og bli + + På innkallinga var Fride veldig flink. Men hun løper best inn til stine og det er jo litt ergelig ;) - kommer i full galopp mot oss begge, men senker farten litt før hun kommer til meg. Og dette vet jeg jo grunnen til : jeg fikk lugget henne (ikke med vilje selvfølgelig -og ikke så hardt heller..) en gang som valp.. Så lite skal det til. Vi prata litt om dette i bilen hjem og jeg sa noe sånt som "hun burde vel ha glemt det nå" -litt oppgitt... da svarte stine : "jammen mamma da, du var jo helt lik sjøl. du har fotalt om da mormor stakk deg med bunadsnåla engang og at du etterpå alltid var redd for det"... så der fikk jeg den.
men men likevel var jeg da ganske fornøyd med fride. hadde ikke de store kravene akkurat, skulle jo egentlig bare titte. Men veldig nyttig trene litt der det er andre hunder iallefall!
Etterpå dro vi til Egge for å se på de som trener agility inne i ridehuset der. Lyst til å bli med vi og!
Så var det alt blitt fredag gitt... ikke gjort så mye spennende denne uka. vært litt tiltaksløs. Jobba litt med papirarbeid i forhold til ridekurs,leir osv (men mindre enn jeg hadde planlagt), ridd 1 tur - og ellers har uka liksom bare forsvunnet.
På formiddagen i går hadde vi besøk av en løs hund. Mens jeg dreiv i stallen fikk jeg plutselig se fride leika med en fuglehund. Den stakk da jeg kom ut. senere hadde jeg store planer om trene litt med jexie, men siden lukta av den fremmede var mer spennende fikk hun lov å gå litt spor. hadde på henne langline og hun gikk innover skauen med nesa i bakken dypt konsentrert. et sted snudde sporene og da skvatt jexie skikkelig når hun så meg - hadde vært så konsentrert at hun ikke visste jeg var med :) Etterpå trente vi litt på ridebanen - sitt og dekk med bli pluss gå fot -og hun var veldig flink!

Ingen kommentarer: