torsdag 1. januar 2009

GODT NYTTÅR

2 fine jenter i "skogen sin"



JEG ØNSKER ALLE SOM ER INNOM BLOGGEN MIN

ET RIKTIG GODT NYTTÅR!

- HÅPER PÅ MANGE KOSELIGE HUNDESAMMENKOMSTER I ÅRET SOM KOMMER!

- OG LYKKE TIL TIL DERE SOM BEGYNNER PÅ INSTRUKTØRUTDANNELSEN ELLER ANDRE SPENNENDE PROSJEKTER !








Ja da var 2008 over. Litt kort sammendrag av hva jeg har rukket på hundefronten i året som gikk :

- deltatt på grunnferdighetskurs med Fride (og Nils Anders med Jexie)

- stilt Fride på 6 utstillinger/valpeshow (Letohallen, Tønsberg, 2 x Solberghallen, Hønefoss)

- foredrag med Anders Hallgren
- foredrag med Heidi Markhus

- foredrag med Turid Rugaas

- div. treningssamlinger på Eggemoen
- treningssamling (med bl.a agility) i hallen til Gjøvik hundeklubb /v KariAnne

- holdt 1 "prøvekurs" for hundeeiere her ("familiehunden") - 5 timer

- begynt på HUNDETRENERSKOLEN hos Turid Rugaas (hatt 3 samlings-helger i 08)


Ja, det er det jeg kommer på i farta, men sikkert mer. (på hestefronten har jeg også startet opp med tagteach for rytterne og klikkerkurs med hest - spennende!!)


Mål for 2009 (...) :


- fullføre hundetrenerskolen (!)

- agilitykurs med Fride

- valper på jexie (og fride?)
- spor/rundteringskurs med 1 av hundene

- minst 1 annet kurs (vet ikke hva enda)
- stille Fride på minst 2 utstillinger


+ div. foredrag/kurs


Ikke bare året er over, men snart juleferien også. Jeg har kost meg med fri! Jula er den eneste ferien som jeg aldri har leir eller aktiviteter i stallen, ganske deilig egentlig! -men dyra skal jo ha sitt uansett da, så man må jo jobbe litt likevel. men jeg har fått tid til å lese masse (det er luksusen min!! Fikk bøker til jul + at jeg var på biblioteket- blitt mest krim ikke så mye hundebøker.) , se filmer, spille buzz, være sammen med venner, ri på tur, leike/gå tur med bikkjene osv.


4.juledag var jeg på Eggemoen og traff canis-gjengen der. Vi var 9 stykker som trente hund denne dagen. Jeg hadde med meg Fride og Fenris. Hadde ikke noe spesiell mål for dagen, de har godt av bare være med og trene litt der det er andre også, blitt lite av det i det siste. fenris var super-fraværende , så målet for han var å få han til å ville spise godbiter... Vet jo at han er sånn, og burde egentlig komme tidlig når jeg har med han, slik at han får løpt litt løs først (helst sammen med andre, men det er jo ikke alltid like lett). Trente derfor bare 3 korte mini-økter med han (men var vel fint for han få bli med uansett). Fride var bedre konsentrert og hun klarte følge med på meg selv om vi trente ved siden av andre hunder hun ikke kjenner , og det er jeg fornøyd med! Linda hadde med seg en tunell vi fikk låne -og dette er alltid like moro! Må nok finne frem mine egne endag også å trene litt.

Alt i alt en veldig koselig dag!!


I går, nyttårsaften var vi bare hjemme med unger og hunder. Det var fest hos naboen, så masse mer raketter enn det pleier, men gikk veldig greit med hundene likevel. Fride brydde seg ikke noe, schærerne var litt skeptiske men ikke redde.

I dag har jeg litt kontorjobb å gjøre - det er derfor jeg blogger... kremt..




Ingen kommentarer: