mandag 19. mai 2008

utstilling Eggemoen


Ja da var 17.mai unnagjort for i år. En KALD fornøyelse! jeg sto og solgte is(!) ute på skolen , så var der fra 9- 15. ingen drømme-dag, men det gikk da greit.

I går var en minst like kald fornøyelse på utstilling på Eggemoen. Da jeg sto opp var jeg ganske fornøyd: sol og fint vær og tenkte dette ble en flott dag! på eggemoen var det riktignok også sol, men et forferdelig surt vindvær. Og utover dagen ble det snø, regn, hagl og sol omhverandre - alt fulgt av vindværet. Heldigvis for meg så rydder jeg ike så ofte i bilen, så bekledd med lue, vanter, 2 jakker og inntullet i et veldig hårete bikkje-pledd -frøys jeg iallefall ikke ihjel ;)

Som nevnt før var jeg veldig usikker på om jeg skulle stille eller ikke. Tid til trening og pels-stell har vært på minussiden siste tiden. men siden jeg hadde betalt- og det var så kort vei tok jeg da turen. Stine badet fride kvelden før , og jeg prøvde iherdig å børste ut tuggene... - Fride HATER å bli børstet nå - bare synet av børsten får henne raskt bak sofaen. Så hun var ikke særlig samarbeidsvillig mildt sagt.

Det var 3 sheltier med. Fride og 2 fine soble tisper (de to var fra samme kull). Vi klarte oss da sånn passe i ringen, men mer trening hadde helt klart vært på sin plass.. Likevel havnet Fride på 1.plass med veldig bra bedømming. Så da var det bare å pakke seg inn i pleddet igjen og vente på gruppekonkurransen noen timer senere.

Litt kjedelig dra alene. Noen kjente fjes innimellom - og kommer jo alltid i prat med nye folk også, men likevel mye koseligere reise med noen! Kristoffer og Aleksander - to elever fra skolen var der med boxeren sin Chacco. Disse gjorde det veldig bra i barn & hund konkurransen - moro!

Og Fride var veldig trekkplaster for mange barn som ville klappe og kose - og det er hun alltid like glad for!

Etterhvert ble det da tid for gruppefinalen. Her havnet vi på 3.plass (briard på 1. og collie på 2.) og det var jeg veldig fornøyd med. Etter det var jeg så kald at jeg ikke orket se mer, så dro hjem. Fride var sliten og sov hele veien hjem. Jeg var fornøyd med dagen til tross for kaldt vær. Det var en positiv dag, fint arrangement, hyggelige dommere og ringsekritærer og lite "herjing" å se heldigvis.
Dommer-kritikk + flere bilder kommer på

1 kommentar:

Camilla sa...

Ser deg for meg med to jakker og inntullet i hårete bikkjepledd :-D Men kritikken var jo veldig bra da, flinke er dere!