torsdag 23. april 2009

Deilig endelig med litt vår!! Hundene (og jeg) koser seg ute om dagen. Løse og i bånd.


Fride passer på hestene "sine"
PÅ AGILITY-TRENING
I går var Fride og jeg på agility-trening på Tyrimyra. Der var det tørket opp så mye at vi kunne trene på gress-bane (som til og med var inngjerdet - hvilken luksus!) Vi rakk å kjøre gjennom bane til sammen 4 ganger + trene litt øvelser seperat. Den siste runden var det et hinder fride syns det var mer praktisk å krype under, så måtte jobbe litt med dette, men fikk henne da over etterhvert. Ellers gikk det veldig bra egentlig. Slalåm og vippa er vi ikke akkurat sikre på enda, så dette blir vel litt prioritet neste gang. Men veldig fornøyd med henne da - god fart og lite redd syns jeg! Og klarte holde konsentrasjonen nesten hele tiden til tross for masse forstyrrelser (hunder, folk osv) rett ved.
Det var veldig koselig treffe igjen folka fra kurset også, det er en fin gjeng å trene sammen med! Vi er nå rekrutt-laget og er så heldige å få gratis treningssamlinger med marianne Sørensen (instruktøren fra kurset) , dette blir sponset av klubben (hønefoss og omegn brukshundklubb), forøvrig er de andre treningene også gratis.
Gleder meg allerede til neste gang. prøve trene litt hjemme også.
mens vi trente agility var det flere kurs igang samtidig. Bla et valpe/unghundkurs... jeg mistet i grunn litt konsentrasjonen av dette, for har aldri sett på sånnt før. Og må jo bare si at disse blir lagt opp så himmellangt fra mine egne kurs (og canis sine..) som mulig... Hm ... mange måter å gjøre ting på gitt, men selv sverger jeg nok til motivasjon fremfor mas/tvang.
Sier på ingen måte at disse kursene ikke er bra, som sagt ,mange måter å gjøre ting på da.



Ingen kommentarer: